torsdag 7 januari 2010

Städhjälp

Idag har vi städat inför de kommande sju års kalaset. Till min hjälp hade jag Johnny, det är faktiskt inte så ofta det händer: Jag städar alltid på onsdagar eller torsdagar så det är gjort när Johnny har avslutat sin jobbarvecka.
Men idag hjälpte han till, men han skulle rensa i varenda låda, städa städskåpet, torka ur alla skåp där vi förvarar glas och tallrikar, jag sa att det hinner vi aldrig om vi vill bli klara i dag, det får vi ta nästa helg. Damsuga tar en evighet.
Tänk en gång när vi bodde i lägenheten,då frågade jag Johnny om han hade lust att damsuga sängen och det kunde han väl. Han damsög och damsög, oj vad noga och länge han håller på tänkte jag. Tillslut så smyger jag in i sovrummet och hittar honom liggandes i sängen låtsas damsuga!!!
Det är nästan bättre att städa själv. Jag kan inte ens spela musik högt, det går mycket lättare att städa med musik till, nej då sätter Johnny på sig sina gula hörselkåpor, då kan man inte ens tilltala honom!! Men........ jag älskar honom ändå!!! Han har andra starka sidor som inte jag har.

Ha det bra/Maria

3 kommentarer:

Catrin sa...

haha jag skrattar ihjäl mig xD Ni verkar ha väldigt kul när ni städar :P

Berit sa...

Haha! Ja man kan ju inte säga annat än att han är påhittig lilla Johnny:

Mamma sa...

Tack för igår! Det var så trevligt, god mat och härliga bakverk!
Puss och kram från mig till Er!