lördag 30 januari 2010

Jag vill inte tycka!

Något jag har svårt för är att tycka något om allt. Detta måste man göra ständigt, åtminstone i skolan. Även om man egentligen är ganska neutral i en fråga måste man kunna förklara, analysera och diskutera VARFÖR man är det, eller så måste man välja sida ändå. Det tycker inte jag är roligt, till slut vet jag själv inte vad jag egentligen tycker om någonting. Som ni kanske vet så skriver jag krönikor i DD var tredje lördag, vilket har varit jätteroligt men samtidigt stressande. Långa dagar i skolan, tycka tycka tycka. Läxor hemmavid, tycka tycka tycka. Skriva krönikor, som numera ska vara mer samhällsdebatterande, tycka tycka tycka.

Nu har jag i och för sig tyckt något, men jag vill inte att mina åsikter och funderingar ska pressas
fram.

Nå, vilken orm är finast? Du måste välja en! Diskutera och analysera varför du tycker som du gör. För högre betyg ska du välja en av ormarna och göra en djupare utvärdering, lämnas in i rapportform, minst 4 A4!

2 kommentarer:

Carin sa...

Erik, du är verkligen för rolig! Och som jag kan förstå dig ibland med allt tyckande:) Ser fram emot att du kommer snart, kram kram!

Mamma sa...

Ormen längst till vänster verkar vara den mest harmoniska, sover lugnt, men är nog ändå beredd på attack. Jag tycker också att den har den vackraste grådaskiga färgen. Jag tycker också.......
Blablablabla...