tisdag 20 april 2010

Neeej, nu hände det igen!!

Jag får oftast visa leg när jag är in på systemet. När jag var in i höstas för att handla till Johnnys 40 års fest, hade då mitt leg i Johnnys plånbok. Jag lastar upp ett helt berg med öl, vin, cider och när jag skall betala frågar kassörskan om leg, jag förklarar att det ligger i min mans plånbok, jag säger att jag är 34 år, men det hjälper inte. Jag blev tvungen att lämna allt jag hade lastat upp. Jag kände mig som en alkiskärring som blev nekad att handla.
I somras när vi var i Oxelösund åkte jag sent till Ica för att köpa öl och snus till Johnny, då frågade hon mig om leg, som jag då visade fram, då säger hon att det var med råge.
Idag hände det igen, vi var in på Ica och handlade öl, vindruvor och tidningar, då frågar kassörskan mig om leg. Neeeej, inte nu igen!!! Jaa, det är inte mina öl, det är hans säger jag och pekar på Johnny som står och väntar på varorna. Jag tycker det är pinsamt, jag ser verkligen inte ut att vara under 18 år. Det måste vara något fel på kassörskorna som inte ser att jag är äldre./Maria

3 kommentarer:

Berit sa...

Haha! Jag skulle vara glad om nån frågade mig om leg! :). Känn dig ung! Kram.

Carin sa...

Hahaha, ta det som en komplimang!!

Anonym sa...

Se det som positivt vettja!! Mej frågar dom aldrig :-(