torsdag 1 april 2010

Erik

Nu sitter jag på tåget! Jag ser fram emot min ankomst, även om resan går bra. Det är ju inga problem numera, jag säger inget mer...!

Idag gjorde jag min sista praktikdag, något som känns liiiite vemodigt. Men det är först och främst skönt, då jag nu har en ledig vecka framför mig. Jag är kvar i Stockholm till måndag, för att sedan bege mig till Mora för att klippa mig.

Jag vill återigen påminna er om hur roligt det är med pärlplattor. Jag har säkert gjort tio stycken under min praktik, så jag undrar hur mitt omdöme kommer att se ut.... Hur som helst så funderar jag nu på att beställa egna plattor och pärlor, men jag tror inte jag får för mamma. "Var ska du göra av dem då?" Men det handlar inte om att jag vill ha dem framme eller att de ska användas på andra sätt, utan det är pärlandet som är det primära i pärlplattefrågan. Att skapa mönster med olika färger ger mig en skön känsla i hela kroppen! /Erik

2 kommentarer:

Catrin sa...

Haha. ja det är otroligt kul att pärla. Det är dit jag går när jag är på leksaksaffärer. Till pärlhyllan så jag kanske kan hitta något snygg pärlplatta och pärlor med snygga färger.

Mamma sa...

Catrin och du får väl ha en "pärlplattekväll" lite då och då, i stället för syjunta och liknande! Det var väl en bra idé!