lördag 19 december 2009

Julfirandet

Nu har kommit hem efter vår vistelse i Tällberg. Vi hade bokat fyra nätter, men vi fick nog efter tre nätter. Så då åkte vi hem.
Imorgon åker jag ner till Stockholm, vi ska gå på Carolas julshow. Alva ska åka hem till sin mormor och morfar, de ska baka pepparkakor och mysa, Alva älskar att vara där. Hon ska vara hos sin gammelmormor en dag, för både mamma och pappa jobbar. Alva har varit där förrut och då har de gått till en stor lekpark och lekt. Jag tycker det är viktigt att Alva känner sin familj och sen tror jag att min mormor tycker det är roligt att vara barnvakt!
Sen på onsdag åker Johnny och jag dit. Ska verkligen bli mysigt att åka hem och träffa familjen. Äta godmat, varför är det alltid så att mammas mat smakar bäst? Det var väldigt länge sedan jag var hemma och Johnny kan inte minnas när han var där sist.
Saknar att krama mina småbröder, ja små är de väl inte. Men för mig kommer de alltid att vara små, speciellt Anton!!!



Hotellet

Snön kom när vi var i Tällberg.
Alva blev så glad.


Alva ville ut direkt på morgonen


Snöängel


Alva satt och tittade på film på morgonen,
så vi kunde sova lite längre än vad hon gör.

Restaurangen


Här äter vi julbord,
men ingen julbord slår mammas eller mormors!!!

Ha det bra alla vänner/Maria

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad mysigt ni har haft det! Sådana utflykter skulle alla kosta på sig!
Ses om ett par dar/Kramar