torsdag 10 december 2009

Jag har hört om den snövita dräkten

Idag har min klass haft ett litet finger med i en tomtenissedag för låg- och mellanstadium. Dagen innehöll lek, dans, bak och pyssel, jag stod för pysslet. Elever ska man helst inte säga har jag fått lära mig på min eminenta barnutbildning, så barnen skulle klippa och vika för att till slut få fram en sån där rad med tomtar som håller varandras händer. Jag har alltid varit pysslig av mig, men resultaten har varit en annan historia. Mormor kallades för haschus när hon var liten, något hon nu även kallar mig. Det betyder ungefär slarvig, hafsig och drullig. Jag får numera inte röra i kastrullerna här hemma på grund av en totalt nerkladdad spis. Men jag bjuder på det, så att den gråa massan slipper göra mina hjältemodiga misstag.

Nu ropar pappa från köket: "Dina sånger förknippar man då verkligen med en sjuttonåring!" Jag kom då på mig själv att nynna på Jag har hört om en stad ovan molnen! /Erik

Inga kommentarer: