tisdag 8 december 2009

Hej på er!

Nu är det mycket Carola på bloggen. Jag kommer ihåg när jag var 6-7 år då var jag helt tokig i Carola, det var då hon slog igenom. Jag var med i hennes fanclub, jag hade många affischer uppsatta på mitt rum. Varje gång jag fick en ny så åkte dem upp på väggen. Så fort min morbror och hans fru kom på besök så tvingade jag in dem på rummet för att visa se nya bilderna. Kan inte ha varit så där jätteintressant. Mickey var min favorit låt. Carola dansade till den låten, man skulle peka med fingret på vadera sida om benen, jag gjorde precis likadant. Jag spelade låten så mycket att farmor förbjöd mig att spela den när hon var barnvakt.

Idag har jag storstädar sovrummet, torkat överallt, vädrat täckena och kuddarna. Hur kan det bli så dammigt i ett rum man bara sover i. Ja, man kanske gör några andra saker också!! Jag satt upp nya gardiner och stylade om lite. Det blir ju som ett helt nytt rum när man ändrar lite. Lite tråkigt att jag inte kan putsa fönstret själv, det måste Johnny hjälpa mig med, för jag är så otroligt höjdrädd. Snälla Jessica erbjöd sig att hjälpa mig, men bara hon sa det så knöt det sig i magen, och jag blev helt svettig i händerna. Nu ska jag gå och lägga på de ny tvättade mattorna!
Hej då/Maria

Inga kommentarer: