lördag 5 december 2009

Avslutning

Hej på er! Idag hade Alva avslutning för kyrkans barntimmen. Det var i kyrkan och Alva var tärna. Jämt när vi är i kyrkan blir jag alldelens sentimental och tårögd, och det var ännu värre nu när Alva gick men i Lucia tåget. Det var så vackert.
Sen följde Alva med Julia hem. Johnny lagade till kvällsmaten idag, den enda rätten han kan, korvlåda och pastasnäckor, ja,han kan ju laga till makaroner och korv också. Jag tycker inte om denna rätt så jag åt kyckling med bakadpotatis.
Ja det var några saker vi har gjort idag.

Ha det bra/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst är det fint i kyrkan. Passade linnet eller var det på tok för långt? Kvällsmat, jag trodde han hade fixat fil igen ;-D

päivi sa...

Ja heregud,jag kan inte gå på skolavslutning utan att tårarna rinner,gråter ALLTID i kyrkan,det är en sådan mäktig känsla så att man tror att hjärtat ska sprängas! Undrar vad det beror på? Kram. P.