torsdag 24 september 2009

Värnpliktstjänstgöring

Hej! I morgon har vi ingen psykolektion, vilket betyder att helgen börjar redan nu. Det är jätteskönt, och det blir inte mindre behagligt av att vi även är lediga måndag och tisdag. I och för sig har vi hemuppgifter på tisdag men hemma är vi i alla fall. Igår mönstrade jag till lumpen. Jag har noll procent lust att delta i detta, men trots det svarade jag på frågorna om vad jag ville arbeta med i lägret. Det gick bland annat att välja mellan marin, strid och kock (Läs: Värma ärtsoppa), men det stod inget om inredare. Hur kommer det då se ut i lägret? Nej, jag hoppas mitt lumparäventyr slutar här.

Så här får det gärna se ut i min boning i militärlägret.

Ikväll ska jag och pappa till trafikskolan. Vi ska gå kursen man måste ha för att få övningsköra tillsammans. Mamma vågar inte, så hon får sitta i baksätet istället. /Erik

3 kommentarer:

Mamma sa...

Haha, det var en tjusig militärförläggning! Ses i kväll!

Catrin sa...

Haha vad kul :D det är du som får hålla ställningar i lägret. Vad kul om du skulle få en marintjänst, du som aldrig har varit så intresserad av att leka krig när du var mindre :P nej jag tror du får hamna i ärtsoppeuppvärmningen :D Det var ju det vi sa när vi var små. jag skulle hålla på med bilen och du med maten och hemmet.

Unknown sa...

med en dylik militärförläggning skulle tom jag överväga att join the army :) eller hmm.. /jenny