måndag 14 september 2009

Alkoholberoende

I debattartikeln Föräldrar, läs era barns fyllebloggar skriver Linda Skugge om att Internet fullkomligt vimlar av bloggar skrivna av barn i nedre tonåren. Enligt Skugge handlar bloggarna om hur barnen super varje helg. Skugge vädjar till dessa barns föräldrar om att de ska sätta sig in i vad en blogg är och vad de kan användas till. Ett utdrag ur artikeln:

”Ska en 15-åring vara dyngrak? Var var hennes föräldrar när hon ragglade hem? Denna bloggtjej med alkoholproblem är bara 16 år: Yezz, det bleev fest igår också. Men nu ger jag mig, ska inte dricka på minst en vecka, tror inte min kropp mår så bra av det haha”

Nej men jaha! Ska hon inte dricka på en hel vecka? Kommer hon verkligen klara det? Jag tycker det är hemskt att ungdomar och barn kan ha ett alkoholberoende. Jag håller med Skugge om att detta är ett problem. / Erik, the grandpa

1 kommentar:

Berit sa...

Ja Erik! Det finns inte i våran värld att så unga ska kunna ha ett missbruk. Som du sa: VAr är föräldrarna? Dessa barn har en väldigt dåligt förhållande till sina barn. Jag har hört av de ungdomar som min Niklas jobbar med att dom var 12 - 13 år och rökte hasch dagligen eller drack hemkört. Då är dom bara ca 15när jag har träffat dom.Dom går på högstadiet.