söndag 20 september 2009

Jag vill ut igen!!

Jag tror jag har tattarblod i mig, nu har vi varit hemma en stund och det kliar i hela mig, jag vill ut igen med vår härliga husvagn. Denna sommar har nog varit min roligaste sommaren i hela mitt liv. Har träffat nya människor som har blivit nya vänner. Träffat underbara husvagnsgrannar. Alva har lekt med kompisar i alla åldrar, hon har laddat världens enda solkanon. Badat i havet, sett otroliga miljöer. Vi alla tre har umgåtts och myst.

Johnnys arbetskamrater har bjudet Alva och mig på utflykt medan Johnny jobbat, det har varit människor som gått och kommit i husvagnen under dagarna. Kan bara säga att rallare kan jobba och har ett hjärta av guld. Alva har till och med fått presenter av dem!!

Alva och jag har gjort helt underbara saker tillsammans som hon förhoppningsvis kommer att minnas och tänka tillbaka på som en lycklig tid i hennes barndom.
Jag har lite svårt för alla inrutade saker , och att man måste göra som alla andra, jag tycker det är viktigt att man får göra som man vill utan att det ska bli en massa snack.

Här kommer det några kort från vår underbara sommar

Midsommar i Oxelösund Hanna, Alva och Anna-Karin

Härlig hamnbild.

Under detta träd i skuggan tillbringade vi många timmar, med bad och fika.
Gamleby i Västervik

Erik kom och hälsade på oss i Gamleby

Vi har haft jättebra väder hela sommaren,
men veckan i Mora regnade det nästan hela tiden.

En del av min älskade familj. Erik, Alva och mamma

Sista långresan, Åtvidaberg.

Solkanonen
Alva ska till och ladda kanonen
Med denna båt kunde man få en guidad tur på sjön med,
och den mellan landade vid solkanonen.

Alva äter sin älsklingsrätt i Linköping

Alva och findus ska ut på en cykeltur. Det är bra att bägge har hjälm på sig

Hälsningar Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Maria, ni har nog gett Alva den perfekta uppväxten och barndomen, den kommer hon aldrig att glömma, alla platser och vänner hon har träffat.//Susanne.

Mamma sa...

När du var liten sa du alltid att du skulle jobba på en cirkus när du blev stor. Du kände redan då att nomadlivet passade dig! Och vet du? Det blir en sommar till för cirkus Norén!
Kram