onsdag 23 september 2009

Jobbigt värre!!!

Jag blir alldeles matt på alla dessa kläder. Varje morgon bråkar Alva och jag om vad hon ska ha på sig, vi bestämmer kvällen innan vad hon ska ha på sig, ok då är allt lugnt. Men sen på morgonen är det något helt annat som fröken vill ha på sig. Hon kan stå hur länge som helst och välja, till slut ropar hon att hon är klar, men då är bara det att plaggen inte alls passar bra ihop. Då börjar vi om, men jag brukar behålla ett plagg som hon har valt.
Sen när vi äntligen har kommit överens, tar jag fram jackan, nää då ska hon inte ha den heller, hon tycker den är töntig...... töntig visste jag inte ens vad det betydde när jag var lika gammal som Alva.
Så varje morgon så bråkar vi, får springa till taxin. Det känns inte alls bra att skicka iväg henne när vi har bråkat. Jag försöker att prata med henne, men det hjälper inte.
Nu är det så att Alva har börjat med olika aktiviteter på eftermiddagarna, då är det samma visa igen.
Skjutsade henne alldeles nyss till ungdomsgården. Då hade vi bytt byxor tre gånger innan hon blev nöjd, kul?? Nää inte ett dugg!!
Jag sa till Alva att jag är tjej så jag kan det här med tjejkläder, då frågade hon mig om jag hade varit kille hur hade det varit då, jaa då hade jag varit duktig på killkläder så jag,
pappa är ju kille!! Då är han duktig på killkläder, sa Alva till mig. Ja det kan ju diskuteras, tänkte jag!
Så ni alla som har flickor som läser detta, nu vet ni vad som kommer.

Ha det bra önskar Maria

1 kommentar:

Mamma sa...

Lilla Alva håller på att bli stor!
Typiskt tjejer att hela tiden byta kläder, men sååå tidigt...!
Tänk er när hon är 14 år, jag säger bara grattis!
Älskar er!