fredag 18 september 2009

Nya Beckfilmen "Mannen och såssleven"

Jag är ensam hemma för tillfället, då Anton är på gym och mamma och pappa på hundtävling över natten. Ensamhet kvällstid, trots att det inte hunnit blivit mörkt, medför en viss rädsla inom mig. Jag vet inte vad det är jag är rädd för, men det här hände nyss: Jag gick in på toaletten för att duscha, men innan jag kom in i själva våtutrymmet råkade jag tappa pincetten i toavattnet. Det vara bara att kliva ut och hämta såssleven i kökslådan för att fiska upp pincetten. Jag vet inte hur jag tänkte, men tappade i alla fall upp vatten i handfatet och lade det som doppats i toan där. Jag klev in i duschen och efter en stund tittade jag ut, och till min förskräckelse såg jag att dörren inte var låst, trots att jag låste innan jag började min rengöring. En titt ner i handfatet där pincetten och såssleven tidigare låg så fint och guppade gjorde inte saken bättre. Det fanns nämligen inget vatten kvar. Alltså måste någon låst upp dörren och gått in och tappat ur vattnet ur tvätthon, och sedan begett sig ut igen, tänkte jag. Jag blir hur rädd som helst när sådana här banala saker händer, och det blir inte bättre av att jag nu sitter och ser på Mördarens profil på tv4-fakta. När jag kom ut från duschincidenten hade Skorpan spytt på golvet.

Snart tittar Catrin förbi. Vi ska se film och äta smörgåstårta som mamma gjort. Då kan jag känna mig lite tryggare, även om jag vet att Catrin också är lite skrajsen. /Erik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glömde pappa och mamma hunden??

Ha en trevlig kväll önskar storasyster

Erik sa...

Nej, denna gång handlade det inte om tävling för Skorpan. Pappa är domare och mamma åskådare! Kram /Erik