fredag 15 maj 2009

Viktigt

Min mormor och jag pratat med varandra en gång i veckan, ringer inte jag så ringer hon. Ibland kan samtalen vara väldigt korta och ibland längre. Nu när vi är borta så ringer hon lite oftare, hon kanske är lite orolig, men då är samtalen kortare. Så här kan du låta när hon ringer.
Hej på dig, hur är det med er? Bara bra, säger jag. Är det bra med Alva? Jobbar Johnny? Johnny jobbar och med Alva är det bra, säger jag. Då vet hon att allt är bra och avslutar samtalet med, hej med dig!!
Jag tycker det är viktigt att man ringer sina mor och farföräldrar, farfar pratar jag också med en gång i veckan, men han är lite sämre på att ringa mig. Jag brukar fråga varför han så sällan ringer? Då svarar han så här; jag har inget att säga. Äskade farfar, jag vill ju bara höra så allt är bra med dig? "ja, skant det va bra med mig", svarar han då!!
Morfar pratar jag lite mindre med, men jag pratar desto mer med moster Carin, och då brukar jag fråga hur det är med morfar och Britta.
Johnny var väldigt dålig på att ringa sina mor och farföräldrar när de levde. Jag tjatade på honom att han skulle ringa, men Johnny är ingen människa som tycker om att prata i telefonen. Och så kan det ju vara för många människor.

Ha en skön dag önskar Maria

1 kommentar:

Carin sa...

Lycka till att prata i telefon med din morfar, jag som är hans dotter lyckas ibland få till en fem minuter varannan vecka. Men då vill han mest lägga på. Efter att vi sagt hej börjar avslutningen av samtalet.