söndag 10 maj 2009

Minigolf

I söndags var Johnny ledig, så då åkte vi i väg på en liten tripp. Vi åkte till en annan camping för att spela minigolf, något som jag inte tycker är roligt. Har spelat mycket när jag var yngre. Jag kommer ihåg speciellt en gång vi var i Rullsand på semester, jag och mina föräldrar och deras vänner. Då skulle vi ju spela minigolf, det gick bra i början sen blev det värre och värre, bara en massa sjuor. Till slut fick jag nog och kastade i väg klubban som nästan landade i en damm, sen dess har jag nog spelat minigolf max tre gånger.

Johnny tycker inte heller det är så där jätteroligt, men när vi kom fram till kiosken så stod det på en lapp på väggen: Bästa resultatet i dag är 40 slag, då såg jag det glimma till i Johnnys ögon när han läste det. Neeej nu kommer tävlingsmänniskan fram tänkte jag. Alva fick börja att slå 1 2 3 4 5 slag slog hon. Sen var det dax för Johnny, koncentrerad till tusen, går helt in i sig själv, glömmer att Alva och jag är med. Slår.... hole in one!!! Ok, bra! Får påminna honom att det är en lek, att Alva ska ha roligt. Hela banan går han i sin egen värld, fokuserad. Jag får berömma Alva när hon för sjunde gången slår en sjua. Jag får visa hur hon ska lägga bollen, jag får visa henne hur man håller klubban.

Vid sista banan tvingar Johnny mig att räkna ihop poängen, för att se hur han ligger till. Nej, det väntar man med antingen till mitten av banan eller när det är slut, säger jag. Men han vill veta!!

Så jag räknar. Du får inte slå mer än två slag annars har du förlorat, säger jag. Johnny ställer sig i position, koncentrerar sig och slår, nej, slår en gång till, NEEEJ!!! Nerverna höll inte, säger jag. Varför räknade vi ihop poängen innan, det gjorde ju bara att du blev nervös. Fyra slag blev det på sista hålet. Om det är någon som vill veta Alvas resultat så fick hon en femma och resten sjuor.





Liseberg äger tre campingar. Det här är en av dem.
(Inte den vi bor på)


Campingen låg i en lummig skog, vid en liten dam. Jättefint. Det tar fem min till centrum





Ser ni benet? ett blivande golfproffs kanske!!





Stugbyn

Alva leker



Ha det bra!
Maria

4 kommentarer:

Erik sa...

Jag tycker inte heller minigolf är roligt! Det går bra när det är 10 hål, men när det är 20 hål och man måste hålla på fram till midnatt så tröttnar man! Vi ses!

Catrin sa...

Haha jag höll på att dö när jag läste det här xD Jag kan verkligen se koncentrationen

Anonym sa...

Heja Johnny!
Den där campingen är perfekt att bo på.Vi har gjort det två gånger när vi varit på Gothia Cup.
Kram Berit

Mamma sa...

Hahaha! Typiskt Johnny, att glömma tid och rum för att försöka vinna.
Stackars barn, vad ska hon få för intryck av att ta en trevlig liten golfrunda med mamma och pappa.
Skämt o sido, hon hade nog roligt fast pappa var superkoncentrerad!
Kram till Er alla!