fredag 15 maj 2009

Tvångstankar

Tvångstankar är något som de flesta har eller har haft. Det är vanligast i tonåren och jag har under flera år märkt att jag har dessa tankar. Jag lider inte utav dem jättemycket mer än att det tar lite längre tid att göra saker. Att dubbelkolla är det bästa, tänker man. Exempel på tvångstankar jag har är att jag bara får ta ett jämt antal godisar ur en godispåse. 2, 4, 6, 8 Osv. Värme- och ljudinställningar i bilen måste också stå på ett jämt tal. När man är två ska man inte gå på olika sidor av till exempel en stolpe.

Min senaste tanke är att jag måste hålla in lampknappar minst en sekund när jag ska tända eller släcka, inte 2, 4 eller 8 sekunder som tur är. Avslutningsvis kan jag säga att det är ok så länge jag inte går under. /Erik

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det är.Jag sitter utan att veta av det i bland och räknar fönsterhakarna i vårat hus,och talet blir alltid det samma 32 st,men i bland blir det fel och då måste jag räkna om.//Susanne