tisdag 5 maj 2009

Tvätt

Inatt har det blåst orkan ute, blää jag tycker inte om när det blåser. Men vi har haft strålande sol i allafall. Nu har vi hittat ett bibliotek, Alva och jag var dit en sväng på morgonen och lånade böcker och filmer.
Johnny kom hem tidigt idag med, just nu ligger han och vilar. Sen ska vi ut på en cykeltur och visa Johnny runt, han har ju inte hunnit med det än.
Sen ska vi åka till Jula och köpa en torkställning så jag kan tvätta och hänga ut på tork. Jag torktumlar bara underkläder och handukar. Finns inte ett träd runt vår husvagn som man kan sätta upp linor, så då får det bli en torkställning med vingar som står på marken. Igår var Alva och jag länge ute och letade snäckor, vi hittade en del fina.


Alva letat efter vita snäckor

Snäckor


Alva i lekparken


Ha det bra/Maria

1 kommentar:

Mamma sa...

Vad mysigt ni har! Tänk att få gå längs havsstranden och känna doften av havet, det är livet det!
Puss och Kram till Alva från mig!