tisdag 23 mars 2010

NEEEEJ! DU BRÖT MOT FIL-REGELN! FYY!

Usch! Jag tycker inte alls om regler. Det finns regler överallt som jag irriterar mig på, samtidigt som jag själv är slavisk regel-följare...! På de flesta dagis och skolor finns regler för allt. Här om veckan fick jag reda på att barnen på min praktik måste äta fil FÖRST! Om de är sugna på en smörgås innan sätter personalen stopp för att ta fil efteråt. Jag förstår mig över huvudtaget inte på denna regel. Jag, som inte ens är elev, känner mig i ett enormt underläge. Får jag göra det? Är det okej? Hur gör jag? Gör jag rätt? Det är frågor jag hela tiden ställer mig.

Jag tycker synd om barnen som måste leva med detta dag ut och dag in...

/Erik

2 kommentarer:

Catrin sa...

jag fattar inte varför de ska äta filen först? Vad spelar det för roll lixom. Det är väl värre att slänga en macka än att spola bort fil i slasken?

Lisa sa...

Vilket hemskt dagis! Fy tusan! Du borde ha haft praktik ute hos oss på Skogsgläntan. Där är vi så himla mycket bättre! Haha! Man får äta filen i vilken ordning man vill. Eller inte alls.