onsdag 3 mars 2010

Lägga ner allt, eller??

Både Erik och jag har varit dåliga på att blogga, vi känner inte samma lust som för ett tag sedan. Vi vet inte varför, känns som vi skriver samma sak hela tiden, sen får vi inte den respons som vi skulle vilja!. Jag vet att det är väldigt tjatigt att be er kommentera, men jag kan berätta för er som inte har en blogg, att när man för kommentarer för det man har skrivit, eller om man bara skriver hej, så blir det genast mycket roligare att skriva. Men man kan inte förvänta sig att få kommentarer om man inte ger själv. jag vet att jag är dålig på att kommentera de bloggar jag läser.
Vi får se hur vi kommer att göra, just nu känns det som vi vill lägga ner alltihopa./Maria

3 kommentarer:

Catrin sa...

jag läser kissies blogg och jag vet vad trixet med det hela är för att få läsare och kommentarer. Provocera! Det är vad hon gör jämt och ständigt i sin blogg och hon lyckas verkligen med det.
Kanske man ska bli en provocerande och bajskastande bloggerska istället :P

Sara sa...

Gör så att ni tar en paus, lägg inte ner tycker jag. Bloggandet och lusten går i vågor. det kan vara OK tycker jag. Ibland känner jag mig superinspirerad och skriver 4-5 inlägg på en dag. Andra dagar måste man få hoppa över ett tag.
Jag har ytterst sällan kommentarer på Rött är sött, min och Carins (numera på bloggpaus :) ) blogg, men folk, kanske runt 20 personer varje dag, läser ju ändå, och då tänker jag att det kanske är något de ändå tycker ger något. Jag kommenterar ju ytterst sällan själv, så man får kanske se det som att det är så. De superstora bloggarna, med flera tusen läsare per dag, har ju ofta bara något tiotal kommentarer. Folk går nog ofta in i förbifarten, och hinner inte riktigt skriva.
Men jagvet precis vad ni menar, det skulle göra det mycket roligare.
Det här blev lite osammanhängande, skyller på att jag är sjuk och på väg att gå och lägga mig :) men det jag ville säga är - ta en paus. Tills det känns skoj igen. Tills det blir varmare och solen är tillbaka. Tills ni har energi!
Ha det bra!
Sara :)

Anonym sa...

Jag tycker INTE att ni ska lägga ner allt, ha den kvar & skriv när ni känner för det.
/jessica