torsdag 18 mars 2010

En tur till sjukhuset.

Alva och jag åkte ner till moster Carin i Stockholm i måndags. Det var tänkt att vi skulle hitta på en massa roliga saker. Men det hela slutade med att vi hamnade på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Mindre roligt!! De hela började med att hon vaknade på natten och spydde, sen mådde hon illa och hade jätte ont i magen och låg hela natten och jämrade sig. Jag har aldrig varit med om att hon har haft så ont. Jag blev genast orolig och funderade på om det kunde vara blintarmen. Så på tisdag morgon åkte vi in till akuten och där kunde läkarna konstatera att hon hade förstoppning, Så Alva fick hjälp med att bajsa. Sen släppte det. Men sen fick hon hög feber.
Så våran Stockholms vistelse blev inte så där jättetrevlig. Men jag har världens gulligaste moster som hjälpe oss, hon sprang in på apoteket två gånger och handlade mat åt oss. Sen hade hade hon köpt en leksakshäst till Alva, för hon tyckte så synd om henne. Alva har fortfarande hög feber. Jag kan säga att jag har aldrig sett Alva så här sjuk någon gång, förutom när hon har haft sin svåra astma.
Vilket tråkigt inlägg detta blev. Nu vet ni var jag har gjort de senaste dagarna.

Ha det bra, och ta hand om varandra/Maria

2 kommentarer:

Sara sa...

Stackars stackars Alva! Och stackars er! Vi hade en liknande upplevelse när Katie hade vattkoppor - hon blev så fruktansvärt fruktansvärt sjuk, hur många dagar som helst. Läskigt när de har så mycket feber att de blir helt borta och inte orkar något.
Kram och hoppas det blir bättre snabbt!
Sara

Anonym sa...

Ja, inte roligt när dom blir sjuka & man inte vet vad det är. Hoppas hon blir pigg snart så vi kan ses.
Kram Jessica