tisdag 9 mars 2010

Bildmaraton

Vi kör på lite och vi får se hur mycket det blir. Det var länge sedan vi hade bilder har på bloggen, så jag varnar er att det kommer ganska många i slutet. Hoppas ni orkar.
Jag och Alva var ut på stan och gick i affärer, och som ni vet tycker jag inte det är roligt att springa runt, så jag skickar efter alla Alvas kläder. Men igår hade vi det jättemysigt, vi gick runt i lugn och ro och tittade på kläder. Vi kan inte längre gå på den mellersta storleken, utan vi måste gå upp till storlekarna 128 och uppåt. Men något jag märkte i går när vi var in på de kända affärerna (HM, Lindex och Kappahl) är att kläderna är så vuxna, jag vill inte klä min sjuåring så hon ser ut som en tio, tolvåring. Men Alva bara älskar kläderna. Vi var in på en skoaffär, även där måste vi gå upp på de större storlekarna, och naturligtviss hittade hon ett par skor med en liten klack som hon ville ha, men även där så sa jag direkt nej!!! Men jag kommer ihåg när jag var i samma ålder så fick jag ett par skor med klack av min kära farmor. Men när jag kom hem så blev inte mamma så där jätteglad, jag fick bara ha skorna på mig hemma. Men idag förstår jag varför. Men jag älskade skorna.
Mina bröder var hemma hos oss i helgen. Mysigt!


Johnnys tatuering, han har skrivit Alva.
Men det ska bli något mer men vi har inte bestämt vad.




Klar, men bilden är lite suddig.

Så här mysigt har vi på våra helgutflykter tillsammans med våra underbara vänner!!!

Härliga Melvin körde rally men bobben, som vi 70 tals barn kallar den.



Melvin var med Johnny ute i garaget.
Förlåt Jessica att han har fin overallen på sig.
Jag fick inte lägga ut bilden på bloggen sa Jocke.
Så du får inte bli arg på honom.
(Det här skriver jag mest på skämt om någon skulle bli uppröd)

Man blir liksom att längta efter dem när man inte har setts på ett tag.
Undra hur det kommer att gå i sommar när vi är borta så mycket och de är i sin stuga i Norrland
Ha det bra, kramar i från Maria!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, gör absolut ingenting att han hade overallen i garaget, huvudsaken han hade kul. Roligt med lite bilder på bloggen igen & att ni skriver såklart.
Ja, blir många veckor i sommar antar jag som vi inte kommer att ses :-( men ni vet att ni är SÅÅÅÅ VÄLKOMNA upp en sväng till Norrland. Hoppas ni har det toppen på er lilla tripp, så ses vi kanske till helgen.
Kram Jessica

Anonym sa...

Ps: tatueringen blev ju jättebra, är din tur nästa gång då?
/J