lördag 20 mars 2010

Härlig lördag

Vilken härlig dag Alva och jag har haft det!! Jag är så jätteglad att Alva mår bra. De satt verkligen i länge och hon var ju riktigt dålig, men nu har det vänt. Hon har inte riktigt fått tillbaka matlusten, men det kommer väl snart tillbaka den med.
När jag fortfarande bodde hemma och Erik var sjuk, då sa mamma jämt att hon också är lite småsjuk, och jag tyckte det var lite småfånigt sagt. Men sen jag har fått ett eget barn så förstår jag vad hon menade. Det är så jobbigt att se de käraste man har liggandes sjuk. Men jag har faktiskt bett mamma om ursäkt.
Johnny har varit och premier fiskat i Älvkarleby. Alva och jag har varit ute nästan hela dagen. Vi var in en sväng till Torsåker och köpte fikabröd på vårt mysiga fik som vi sen åt ute i solen när vi kom hem.
Nu sitter vi och väntar på att Johnny ska komma hem, så vi kan börja att laga till varmasmörgåsarna som vi ska äta till bompa.
Ha en mysig lördagskväll/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Skönt att hon är pigg igen, kanske dom kan leka nån dag.
Ha det bra.
Kram jessica

Mamma sa...

Ja tänk vilken härlig dag det var igår och idag är det full vinter igen! Skönt att Alva är pigg igen, det är inte roligt när barnen är sjuka, allrahelst när man inte riktigt vet vad det är.
Kramar till Er!