söndag 19 april 2009

Tog oss en glass i det vackra vädret

Åkte hem till Dalarna en sväng, det var inte planerat men farfar ville ha hjälp att städa och det passade bra denna helg. Åkte hem tidigt i morse för Alva skulle på kalas. Idag tog jag en fästing på katten, är inte det lite väl tidigt?
Nu kommer det några blandande bilder i från helgen.
Anton på sin moped, som de hämtade i Torsdag.
Alva fick följa med mormor och morfar hem.
Hon blev jätteglad.
Så Johnny och jag fick en kväll för oss själva, vilket vi sällan får.
Jag tog min moped och följde med Anton ut på en tur, jag körde efter honom, vi kom till en ganska tvär och lång kurva, jag ser att Anton kör närmare och närmare vägkanten och rätt som det är kör han ner i diket, han får inte stop på mopeden utan han kör guppande i diket och till slut stannar han inte långt i från en sten. Min puls var ganska hög efter den resan. Men det är inte slut än, utan när vi vänder och åker hemåt så håller det på att hända igen, men han lyckades hålla mopeden på vägen. Hade han åkt av hade han åkt rätt in i en hästhage.
Efter denna resa åkte jag direkt hem!!
Med hjärtat utan på kroppen!

Var till hamnen och åt glass.

Alva försöker att växla.


Tittut!


Alvas lekkompis


Erik och Alva rider




Skorpan hittade en pinne

Ha det bra, Kramar i från Maria

2 kommentarer:

Fru Ödmjuk sa...

Härligt med självdistans. Att kunna bjuda på sig själv, det är en styrka! Man är inte alltid så duktig, och man har sina dagar när det inte är så roligt. Men att försöka se positivt på livets vedermödor, det gör allt lite lättare!

Carin sa...

Vilket härligt inlägg med vårbilderna. Ser ut som isen har lossat på Barken, vad fint!:)
Kram från Carin