tisdag 14 april 2009

Biltema

I morse var Johnny uppe med tuppen, vi skulle nämligen åka till biltema i Borlänge, han skulle ha bromsbelägg till gammel volvon. Det var bara det att det fanns två olika sorter, visste inte alls vilken som var rätt. Johnny ringde då en bildelsaffär och låtsades att han skulle köpa bromsbelägg och på så vis så fick vi fram vilka vi skulle köpa. Har fått ett presentkort av min snälla svärmor på underverket, så jag tänkte att äntligen kan jag få köpa en ny bh nu när vi är i borlänge. Men vi var väldigt länge inne på biltema, jag tog det lugnt, så Johnny kunde titta i lugn och ro. Han får ju jämt annars följa med mig i affärer. Så vi hann inte med att skaffa mig en ny bh.
Innan vi åkte hem från Borlänge frågar jag Johnny om inte vi ska köpa bägge bromsbeläggen, så det inte blir fel när vi kommer hem. Men vi kom överens om att det måste vara rätt. Men vad tror ni händer när vi kommer hem, jo det är fel i alla fall!!!! Så Johnny får åka upp till bildelsaffären här hemma och köpa nya, dubbelt så dyrt blev det, plus att det var helt onödigt att åka till Borlänge. Det är tur att man tycker om att åka bil.



Nu kommer det några blandande kort


Alva rider

Johnny med sin älskade traktor





Påskbordet hemma hos Anna-Karins mamma.
Ha det bra alla vänner/Maria

Inga kommentarer: