lördag 13 februari 2010

Våran lördag

I morse när vi kom upp hade Alva dukat fram frukost och dekorerat bordet med pärlor, paletter och ljus. Tänk att det är så skönt att sätta sig vid dukat bord.
Dagen tänker vi tillbringa vid skurhinken och dammtrasan. Skönt att få lite hjälp, jag brukar ju annars få städa själv, när Johnny jobbar. Men nu har han varit ledig en stund, och då får han hjälpa till med städningen. Alva ska till en kompis och leka idag. Hon har aldrig varit där, så vi får se hur det går, men det brukar inte vara något problem. Hon är inte lik mig i det fallet, jag ville helst vara hemma och leka, jag kunde inte sova borta, men det kan Alva och det är jag jätteglad över.
Nu måste jag återgå till dammhinken, ha en trevlig lördag./Maria

1 kommentar:

Mamma/Mormor sa...

Hej på er!
Det är bra det, att Alva är lite självständigt! Sova borta hos nån kompis, det är inga problem för henne! Puss på dig lillstrumpa!