måndag 22 februari 2010

kärleksbrev

Johnny ska jobba i Stockholm inom en snar framtid, men hela tiden blir det framskjutet, bara för all den där dumma snön som har kommit. Han ska jobba där i två veckor och då ska han bo hos moster Carin. Jag och Alva har tänkt följa med en av veckorna. Carin har nyss flyttat till en ny lägenhet på söder, så det är några små saker hon behöver hjälp med. Det är klart man ställer upp och hjälper till så gott man kan. Jag längtar till våren då jag kan gå och utforska söder, det är otroligt vacker och mysigt. Tänk dig att sitta ute på ett härligt café med ett vinglas i handen (Eller en cola då!!) och titta på folk.
För två år sedan jobbade Johnny en längre period i Stockholm och då bodde vi i husvagnen, i Vaxholm Då besökte Carin oss ofta, och vi kunde åka hem till henne på en kopp kaffe, och när vi skulle åka hem tog det inte två timmat utan bara 15 min. Det var en härlig känsla. Men vi har bestämt att när vi blir gamla ska vi bo nära varandra. Var det vet vi inte.

I går när Johnny och jag gick för att lägga oss så låg det en lapp på Johnnys kudde. Alva hade skrivit ett kort brev till Johnny, hon hade skrivit den helt själv.

Det stod, PAPPA! JAG! TA MÄ DEN HÄR! ELSKAR DEJ FRÅN! ALVA!

Så otroligt gulligt, både jag och Johnny fick en tår i ögat. Lappen hade hon skrivit i sängen i går kväll för att Johnny skulle åka till jobbet i morse. Så hon ville att han skulle ta med sig lappen. Han kommer inte hem förrens på torsdag.
Så nu är vi själva igen. Jag säger som Gudrun Skyman "att längta är en underskattad känsla"
Ha det bra/Maria

4 kommentarer:

Carin sa...

Åh vad gulligt av Alva!

Ja, det var för härligt att ha så nära till varandra. Vissa stunder saknar man närheten till familjen mer än andra och inser lyxen med att ha nära till varandra.

Ni är välkomna när än ni kommer!:)
Kram!

Erik sa...

Jag älskar er av hela mitt hjärta! Vi ses till helgen!!!! /Erik

Mamma sa...

Vad gulliga ni är mina kära barn! Älskar Er!

Mormor/Syster sa...

Ps. Kramar till Alva och Carin, älskar er med!