måndag 12 oktober 2009

Krönikör - E W J

Hej! Som om ingenting har hänt fortsätter jag nu blogga efter ett behövligt uppehåll, jag hoppas också att Maria snart kommer igång igen.

Idag har jag varit på intervju med DD. Tillsammans med två tjejer från skolan ska vi var och en skriva korta krönikor i lördagstidningen under hösten och vintern. Ni kommer alltså hitta en krönika skriven av mig i tidningen var tredje vecka. Jag vill verkligen poängtera att det är korta stycken, men det får inte vara mer än 2000 tecken - cirka en halv dataskriven A4. På lördag skriver jag om hur det var när jag praktiserade på riksdagen för några år sedan. Under intervjun fick vi bland annat svara på frågor som intressen och inspirationskällor inom skrivandet. Sedan blev vi fotograferade och jag blir aldrig till min fördel när jag blir uppställd, men jag hoppas jag inte ser allt för spänd ut! Eller vad säger du Carin? /Erik

3 kommentarer:

Carin sa...

Men Erik, vad spänd du ser ut!:) Men heja dig! Och vad kul att ni bloggar igen. :) Krams!

Anna-Karin sa...

Men Erik, va roligt.
Du som är så duktig på att skriva. Det är så behagligt att läsa dina texter. Man ska göra det man är bra på. Bilerna blir säkert oxå bra ;). Jag har "addat" dig på facebook nu. Jag har ingen egen dator och facebook är spärrat på jobbdatorn så det dröjer mellan gångerna jag loggar in.
Ha det bra./Anna-Karin

Carin sa...

Men Anna-Karin, vi är ju inte vänner på Facebook! Måste fixas pronto:)