onsdag 14 oktober 2009

Error of refraction

Hej! Nu är jag precis hemkommen från en skoldag. När sista lektionen var avslutad hade jag ögonkontrollstid, för att få rätten att övningsköra. Jag berättade för optikern vad jag såg, men det var tydligen uppåt väggarna fel. Jag fick då göra ännu en undersökning och jag har brytningsfel på båda ögonen. Det kom ganska oväntat även om jag tycker att jag kisar ibland. Mamma vill att vi ska göra en till undersökning för att vara på den säkra sidan, och det kanske är bäst.

/Erik

5 kommentarer:

Carin sa...

Men oj, där ser man. Men ett par glajjor skulle du väl passa? Vad är det för en bild som du hittat till detta?:)

Erik sa...

Ja, det finns ju en uppsjö av fina glasögon. Bilden föreställer en orm som ännu inte fått glasögon!

Catrin sa...

Det blir nog kanon med ett par glasses :D Eller så kan du ju iofs börja med linser isf :D

Anonym sa...

Ett tips är att du testar synen i Ludvika oxå, enligt hörsägen så kan de i smb säga att du har synfel fast du egentligen inte har det... Allt för att få säjla fler glas ögon.

Erik sa...

Det är det jag ska göra, har också hört att det inte är särskilt seriöst i Smb. Men tack för tipset i alla fall!