torsdag 25 november 2010

Helt sjukt bra!

Jag har praktik på biblioteket!

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i praktik, jag har alltid trivts bättre i skolan. Därför kände jag mig väldigt osugen på att i år ha fem veckors praktik innan jul. Tänkte att tiden skulle gå långsamt och att jullovet skulle kännas allt för avlägset.

Men redan första dagen på biblioteket i Ludvika, som är nybyggt, kändes det som att jag kommit hem. Jag älskar min praktik av hela mitt hjärta och jag vill knappt gå hem på eftermiddagarna. Jag jobbar över var och varannan dag bara för att jag får vara med på så mycket roligt. På söndag ska jag också dit! Näst intill allt är toppen. Arbetsuppgifterna känns viktiga och arbetskamraterna är verkligen hur trevliga som helst. Jag kände mig varmt välkommen redan från början och nu känner jag mig som en i gänget. Jag har nu två veckor kvar och bävar inför att inte få kila in genom glasdörrarna varje morgon längre. Något med kultur vill jag arbeta med, så är det bara!

Helt sjukt bra!


Det enda jag irriterar mig på är alla underliga namn jag ska ställa i bokstavsordning - Titta vad illustratören heter...!

/Erik

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag var mindre ville jag också bli Bibliotekarie, jag hängde jämt på Bibblan och hjälpte till, fick sitta bakom skrivbordet och ta emot böckerna, och låna ut böcker,sätta böckerna i hyllan, fast jag vet inte om det alltid blev på rätt hylla, och bara den saken få skriva på skrivmaskinen....Hur kul som helst // Susanne

Erik sa...

Ja, men precis! Det är så mysigt arbet! Det kräver mer än man tror (bakom kulisserna) men är samtidigt väldigt givande! :D Du skulle nog passa in på bibblan tror jag :D

Anonym sa...

haha är du säker på att de inte har döpt illustratören till det bara :P inte kan han väl heta sådär :P
//Catrin